7 triků, kterými vás mozek klame

Zde je sedm běžných předpokladů, kterým spousta mozků jednoduše nedokáže odolat.

My všichni chceme věřit, že je těžké nás oklamat. Problém je, že i když nejste tak naivní, tak váš mozek stále pracuje určitým způsobem – vytváří asociace, které vytváří zranitelnost vůči snadnému oklamání. Dá to práci se vymanit z přirozených domněnek, u kterých se předpokládá, že pochází z kulturních podmínek. Dostat se za ně je jistě něco, co stojí za to udělat.

1) Jakýkoliv důvod stačí
Věděli jste, že lidé, kteří používají slovo „protože“ mají vyšší šance získat přízeň?

Sociální psycholožka Ellen Langerová provedla experiment, ve kterém se ptala lidí používajících kopírku, zda ji může použít. Testovala tři různé druhy jak se ptát a zaznamenala výsledky:

Promiňte, mám pět stránek. Mohu použít kopírku?
60% uvedlo, že ano.

Promiňte, mám pět stránek. Mohu použít kopírku, protože jsem ve spěchu?
94% uvedlo, že ano.

Pomocí slova „protože“ se mi dramaticky zvýšila šance na kývnutí. Ještě působivější byl další pokus:

Promiňte, mám pět stránek. Mohu použít kopírku, protože musím udělat ještě nějaké kopie?
93% uvedlo, že ano.

Použití slova „protože“ je důležitější, než následné důvody. Zdá se, že pouhé mít důvod je dostatečné bez ohledu na to, o co jde, dokonce i když to vůbec nedává smysl nebo to neospravedlňuje žádost. Přemýšlejte o tom. 93% lidí odpovědělo kladně, „protože“ musím udělat nějaké kopie.

2) Lidé se vzděláním, penězi nebo popularitou musí být důvěryhodní
I kdyby člověku lhali, zklamali ho, ošidili nebo dokonce zavraždili někým „vysoce doporučovaným“ od populárních zdrojů, stále bychom měli tendenci jej dávat do světla, že musí něco důležitého říct.

Když Oprah doporučí knihu, tak určitě stojí za přečtení. Co kdyby doporučila knihu někoho, kdo by se nakonec ukázal být chladnokrevným zabijákem se sociopatickým komplexem boha? Stalo se to! A byl odsouzen. Ani nenapsal vlastní jméno na tu knihu. Prostě získal popularitu pomocí lidí, kteří jsou považování za věrohodné, protože také získali popularitu.

Jste chytrý, když vystudujete Yale? Ne nezbytně (George W. Bush). Jste bezúhonný člověk, pokud kážete slovo Boží? To nemusí být pravda (Jimmy Swaggaert). Staráte se o druhé jen proto, že máte nadaci? Těžko. (Bill Gates).

3) Pokud to dělají populární lidé, musí to být „in“
Pro příklad se stačí vrátit k Edwardovi Bernaysovi. V roce 1920 dělal PR pro Americkou tabákovou společnost (American Tobacco Company), použil mladé modelky při pochodu New Yorkem. Pak řekl tisku, že tato skupina mladých žen pochoduje za práva, které zapálí „pochodeň svobody“. Na jeho signál modelky zapálily cigarety Lucky Strike před dychtivými fotografy. New York Times otiskly: Skupina dívek si zapálila cigarety jako gesto svobody. To pomohlo prolomit tabu ohledně žen kouřících na veřejnosti.

Napodobujete nějaké populární cool lidi? Proč?

 

4) Byl byste šťastnější, pokud byste měl volný čas
Je snadné si představit život plný volného času a namlouvat si, že by vás to udělalo šťastným. Schéma rychlého zbohatnutí a životní styl plný dovolených, jako by to měly být klíče k naplnění. Mnoho lidí samozřejmě souhlasí.

Pravda je, že nedostatek věcí k dělání vede k nudě a depresi. Lidé jsou přirozeně pracovití a kreativní. Potřebujeme výzvy a úspěchy. Musíme se vášnivě zabývat něčím smysluplným. Volný čas je důležitý, ale pouze v rámci produktivního života.

5) Pokud vám někdo řekne něco, co je pravda, pak další věc, kterou řekne, musí být taky pravda
Hypnotizéři se na tohle spoléhají, když vás lákají do transu. tohle je struktura kapesních hodinek. Bimbají před vámi hodinkami a začnou. Sedíte tam na židli…všímáte si zlatých hodinek…ano, je v pořádku mrkat…a vaše oči jsou těžší a těžší. Řekněte pár pravdivých věcí, abyste si vybudoval důvěryhodnost a pak se váš subjekt stane pravdivým. Nakonec se mysl otevře všem druhům návrhů.

Žádný úspěšný podvodník nepřijde s něčím, co nezní věrohodně. Nejúspěšnější podvodní guruové učí všechny druhy užitečných věcí předtím, než si za to od lidí vezmou peníze.

6) Byl byste šťastnější, pokud byste měl více peněz, uznání nebo slávy
Ve skutečnosti je pravděpodobnější, že byste byl šťastný méně. Studie tří vědců z Univerzity v Rochesteru ukázala, že dosažení materiálních cílů a cílů s image ve skutečnosti podporuje nemocné bytí. I přes své úspěchy mají lidé tendenci mít více negativních emocí, jako je stud a hněv a i více těch fyzických jako je úzkost, bolesti hlavy a břicha, ztráta energie.

Na druhé straně mají jedinci, kteří se zaměřují na osobní rozvoj, vztahy, zapojení do komunity a fyzickou pohodu, tendenci být spokojenější, pokud v těchto oblastech uspějí. Také vykazují menší známky stresu.

7) Jednoho dne…
Ach, magické myšlení. Je to tak příjemné sedět a čekat, že se začnou dít velké věci. Často si v hlavě držíme obraz idealistické budoucnosti a doufáme, že to projde. Může být pohodlné věřit, že se stanete zdravějším a bohatším jen proto, že plyne čas a je hezké být optimistou, ale snění za dne neobsahuje realitu, rozhodnutí ze dne na den, akce a oběti, které jsou spolu s dosažením něčeho, co za něco stojí.

Začněme plánovat naší budoucnost realisticky, vytvořme strategii, pracujme tvrdě a dělejme úpravy kvůli zpětným vazbám během této cesty.

Zdroj: http://www.freepub.cz/2013/7-triku-kterymi-vas-mozek-klame/

Related posts

Leave a Comment